Странице

уторак, 5. август 2014.

Pašteta od patlidžana



Sa mojom drugaricom Saškom, pored ostalih zajedničkih interesovanja, delim i ljubav prema kulinarstvu. Mnoga jela su prvi put spremana da ih ona isproba, mnoga sam i ja prvi put kod nje probala. Ugađale smo jedna drugoj.
A onda se na neko vreme drugarstvo "zamrzlo". Nije važno čijom krivicom (neko bi rekao ženski kapric), ali smo prestale da kontaktiramo. Srećom, ne zauvek, jer smo onomad zaključile da jedna drugoj nedostajemo i da ne vredi da prekinemo naše druženje zbog sitnica...   Mnogi Saškini recepti prisutni su u mojoj kuhinji, a jedan od njih je ova fina pašteta.

Sastojci: 
1 srednje veliki (oko 500gr) plavi patlidžan 
150 gr krem sira ili fete  
2 češnja belog luka 
80 gr seckanih oraha 
1 kašika majoneza (ili ulja) 
po ukusu soli i bibera 
pola veze seckanog peršuna

Priprema:















  • Patlidžan oprati, obrisati da bude suv i ispeći u rerni na 220°C oko pola sata. Probati čačkalicom da li je mekan, pa ga izvaditi iz rerne i prohladiti. Oljuštiti ga, pa staviti u cediljku da se ocedi. Meni je oceđen bio težak malo preko 300 grama.
  • Patlidžan samleti u multipraktiku, dodati so i biber i sve još malo sjediniti. Umešati sitni seckani beli luk, dodati i izgnječen sir. Orahe sitno iseckati, pa dodati u masu, zatim i majonez (ili ulje) i ručno promešati. Dodati sitno seckani peršun, sve fino sjediniti.


Ako vam se ne prlja multipraktik, možete patlidžan nožem sitno iseckati, sir izgnječiti i sve pomešati sa ostalim sastojcima.

Spremljenu paštetu poslužiti uz prepečen hleb ili slane krekere. Može i uz razne tanke arapske hlebove, jer mi recept vuče na njihovu kuhinju.. Ni ovde ne odustajem od vina i maslina! ;) 
Srazmera sastojaka može da se promeni, manje sira, više belog luka i peršuna - podesiti prema svom ukusu. Umesto fete, može da se upotrebi i neki drugi sir, ja sam kombinovala "balans" i posni "Ela" sir.

I još dve stare slikice, sa premijere ove paštete...











2 коментара: