Странице

четвртак, 20. новембар 2014.

Na slavi kod Mine



Pominjala sam već Minu, moju sestru od tetke. Imam ovde nekoliko recepata koje sam preko telefona ili preko poruka na FB dobila od nje. Svestrana je, obrazovana, elokventna, što bi stariji rekli "vid'la je i sveta" - stigla i u Čile i u Japan, živela u Pragu i Lisabonu. Plus je lepa, duhovita i pametna.
Pored svog prevodilačkog posla, Mina podučava jogu u jednom studiju u Beogradu. Sa njom sam na joga odmoru obilazila kafančice u Sartiju (Sitonija) i isprobavala grčke specijalitete. Sa tog odmora ima ovde recepata za melitzano salatu, koljivo, hlepčiće sa anisom..

2012. - sto sa salatama i hladnim predjelom

Mina voli dobro da pojede, ne mislim količinski, već da je kvalitetno i ukusno (moja je svekrva imala izraz "gustiozno"). Voli i da sprema hranu, kako srpsku tradicionalnu, tako možda još više onu koja je bez ograničenja nametnutih stečenim navikama. Radoznala je da proba novo. Sa svojih putovanja donosi začine i namirnice kojih ovde nema, pa je njena kuhinja bogata mirisima iz celog sveta.


2012. - trobojna slana torta - njoke sa sosom od sira - sarma - projice od heljde sa zeljem i obična proja

Nije vegetarijanac, ali je njena ishrana je puna povrća, mahunarki i žitarica. Mnogo toga sam prvi put jela baš kod nje - kinou, kus-kus, komorač, leblebije, azuki pasulj, a od začina kumin, đumbir. Mnoge zanimljive kombinacije takođe - nar ili pomorandže u salati, grožđe u pasulju... Dosta toga sam usvojila i ja, jer mi se to kako ona sprema sviđa.

2012. - pihtije - čvarci - prženo meso - pečenje

Mina slavi Đurđic i zove puno gostiju. Za posluženje pomeša hranu, tradicionalnu i novu. To znači da ima sarme i pečenja, čvaraka, urnebes salate, ajvara, turšije i pihtija. Ali i bezbroj neobičnih salata koje nas iznenade odličnim ukusom i pored nesvakidašnjih kombinacija. Celu kuhinju pretvori u neku vrstu švedskog stola - salate, pečenje i hladne mezetluke poređa na veliki sto, sarma stoji na šporetu, meso, pite i peciva na radnoj površini, pa se gosti sami poslužuju onim što žele..

2014. - salate : kiseli kupus sa rotkvicama i heljdom - cvekla, kupus i masline -
crveni i azuki pasulj, kinoa, grožđe i jabuke - leblebije sa fetom, sušenim paradajzim i kus kusom.

Tradicionalisti će možda reći da ta hrana nije za ovu priliku, ali potvrđujem da svi prvo obratimo pažnju na te interesantne i posebne salate. U njma nema ni majoneza ni pavlake, al opet su sve od reda primamljive! I sve te specijalitete smisli i napravi sama, nešto malo joj pomogne muž. Jedino kolače ne stigne da mesi, to joj uradi svekrva, ili ih poruči. Onomad sam se zalepila za salate, pa sam zaboravila da slikam kolače. Dok sam se opsetila - već su planuli!

2014.Minina salata sa narom
2014. - Salata od komorača i pomorandže   













2014. - pečenje - čvarci i ljute salate - sarma

Ove godine se žalila da je imala peh da joj verni šporet "ispusti plemenitu dušu" baš na dan slave, pa nije bilo projica, pitica i slanog peciva. Da nam nije rekla, ne bi ni primetili, toliko je bilo bogato ostalo posluženje... Družili smo se i razgovrali u prijatnoj atmosferi do duboko u noć.

moja Mina na slavi sa gostima




hleb sa srceTOm i slavski kolač







6 коментара:

  1. E, sad sam se spremala da ti pustim par recenica na onaj tvoj kontakt format, iako mi je to, moram priznati malo smetalo na tvojim divnim stranam. Kad samo sto dodjoh, pročitah da si otvorila komentare. I, kolika je moja radost bila... Odmah sam se zakucala:)
    U ovom postu nema šta mi se ne dopada. Sve pohvale za ideje i umeće.
    Inače, tvoj blog je jedan od retkih bisera i falilo mu je komentaraaaaa, što ubuduće faliti neće:)))
    Gago, imaš divne ideje, često skoknem ovde kada mi treba nešto bez mesa i laganije, bućkam po tvojim receptima i uvek ispadne dobro zbućkano:))) Šalu na stranu, samo nastavi ovako...
    Još jednom, volim što su komentari dozvoljeni. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale moja, hvala ti na lepim rečima i komplimentima, drago mi je da voliš da svratiš do mene!
      Inače, komentare sam ja sama skolonila prošlog proleća. Bila sam u velikoj gužvi na poslu, pa onda odlazak u penziju, gomila poslića oko birokratije, malo moja lenjost, malo odmaranje... Setila sam se tek pre dve-tri nedelje da pustim komentare, jer sad imam dovoljno vremena da ih pročitam i odgovorim na njih. Stizala su mi pitanja preko kontakt forme koje nisam na vreme videla i odgovorila, pa sam zaključila da je bolje i poštenije prema posetiocima bloga da vratim komentare. Ali, kad sam sve namestila - nije htelo... Pokušavam jedan dan, drugi, treći, ali neće nikako. Nije da ne znam šta treba, inače sve ja sama ubacujem na blog, ali valjda dugo nije radilo pa se zabagovalo ;) Na kraju sam se juče obratila Bloggeru putem nekog obrasca koji imamo na komandnoj tabli i vidim danas "radi". Ne na svim starim receptima, al će bar za ove na dalje moći da se komentariše. Eto, ako još nekoga zanima napisala sam sve zašto i kako ;)
      Još jednom ti hvala na svraćanju, šaljem ti veliki poljubac!

      Избриши
  2. Ha, iznenađenje :-) Mina se opasno naradila ali ima interesantnih kombinacija.

    ОдговориИзбриши
  3. Vesna, u pravu si, kombinacije su i meni baš interesantne! S tim što su neke slike od pre dve godine, a neke od ove, napisala sam ispod slika... Hvala što si svratila :*

    ОдговориИзбриши
  4. Одговори
    1. Jasna, htela sam samo da pokažem da može i drugačije od uobičajnog... Hvala ti što si svratila :*

      Избриши