Странице

четвртак, 13. новембар 2014.

Višnjevača



Večeras častim piće! Za manje od godinu dana ovaj blog je zabeležio preko 100.000 pregleda. Obzirom da uopšte nema mesa, a recepata za kiflice, kolače i torte koji mame posetioce ima relativno malo, ova cifra je za mene lep uspeh!
Inače, ovu višnjevaču sam nosila na Blogerijadu na Adi u septembru, ko god je probao bio je zadovoljan..

Višnjevača je piće koje pravim uglavnom radi gostiju. Nije da ne volim alkohol, al nisam ljubitelj likera i slatkih pića, više sam za žestoka ili gorka. Ali zato svako ko voli višnjevaču ovoj mojoj ne nalazi manu. Em koristim moje višnje (neprskane, modernim rečnikom organske), em koristim domaću lozu za nalivanje i žuti šećer za zaslađivanje. Gucnem je ponekad i ja, tek da proverim kvalitet i da se ne brukam pred gostima ;) Ovaj put nazdravljam sa vama uz želju da zajedno dočekamo i milion!



Višnjevaču pravim krajem juna ili početkom jula, kada su višnje najbolje i najslađe. Ne stavljam puno šećera, pa dobijem neki polu-liker koji je nabijen ukusom višnje, a nije otužno sladak :)))

Sastojci : 
višnje - količina da se napuni tegla od 1,5 l (ili 3 tegle, kao što sam ja)
žuti šećer - 300 / 350 gr (za 3 tegle oko 1 kg)
domaća lozovača - količina potrebna da se tegla napuni do vrha (za 3 tegle malo manje od 2 l)

Priprema:


- Višnje očistiti od peteljki, oprati, staviti u cediljku da se doooooobro ocede.
- Napuniti velike tegle od 1,5 l skoro do vrha. Sipati šećer koji će polako da sipi dole, a napuniti teglu do vrha. 
- Naliti rakijom da sve ogrezne. Za ove tri tegle sam potrošila malo manje od 2 l domaće lozovače. 
- Zatvoriti ih metalnim poklopcem i ostaviti da stoje bar 40 dana na  suncu. Nekad ih ostavim i duže, pa ih tek u septembru unosim u kuću.



U početku će šećer da padne na dno tegle, vremenom će da se istopi i sjedini se sa ostalim sadržajem. Možete i povremeno da protresete. Što je sunce jače, liker će da bude bolji...







Gotovu višnjevaču procediti, naliti u dekorativne flaše, zatvoriti i ostaviti da malo odstoji i da se "ukrti". Posle toga je pijuckati u raznoraznim prilikama - kao aperitiv, uz desert ili uz popodnevnu kaficu.


Nego, postoji mali problemčić..



.. kad vam poslužim višnjevaču, čaša stoji pravo..








..onda vam nalijem više puta..




.. i 'op, sve počinje da se krivi! ;)





Živeli!