Странице

среда, 18. фебруар 2015.

Pečena jaja



Jaja uglavnom izbegavam... Već sam negde rekla da smo u zabranjenoj ljubavi - volim, a ne smem! Zbog požutele krštenice, povišenih masnoća i holesterola. Neki kažu da nema veze, da jaja ne utiču na povišene vrednosti, al ja kao slušam doktore.

Volim pržena jaja na oko, omlet, nekad napravim pomešano sa sirom, u prženicama bih se udavila. Naravno da sebi povremeno dam oduška i pojedem jaje. Jedno. 
Evo predloga za jaja pečena u rerni. Meni su idealna za doručak jer su sita i ukusna, pa sa njima  baš  lepo započnem dan... 


Recept je za više osoba i treba 8 jaja, ali sam ja sebi pravila od samo jednog u malečkom sudu kao za lutke.. :)

Priprema:



  • Plići vatrostalni sud podmazati puterom, pa sipati 250 gr kisele pavlake. 
  • Jedno po jedno jaje (8 komada) pažljivo razbijati i spuštati u pavlaku. 
  • Posuti seckanim pešunom, narendanim tvrdim sirom (100 gr) i 
  • po kojim grumenčićem putera. 
  • Peći dok jaja ne očvrsnu, a žumanca ostanu malo rovita (oko 10 minuta, na 220°C).

za  pravljenje u manjem sudu (remekinu) vam treba:

  • 2 kašike kisele pavlake
  • 1 jaje
  • 15 gr rendanog sira
  • malo seckanog peršuna
  • po potrebi putera
  • (ja ga odozgo ne stavljam, samo podmažem sud)


Recept je iz Velikog narodnog (Patinog) kuvara (str. 107), gde se preko jaja dodaju i komadići slanih inćuna (ringlice). Probala sam i tako, ali su mi bolja jaja u kombinaciji samo sa sirom i pavlakom! A probala sam i ovako: red tankih parčića fete  jaja malo rendanog dimljenog kačkavalja ili trapista...
U istom kuvaru, na strani 109, je i recept Jaja s tvrdim sirom, gde se kombinuju sir, jaja i pavlaka, ređaju se drugačijim redom nego što sam ja, ali je u suštini to isto jelo kao iz mog recepta :))) 






6 коментара:

  1. Auuuuuuuuuu... pa, ovo je bombastično! Jaje, pavlaka, puter, kačkavalj... ;-) Kompletan obrok! A sličice mi unose vedrinu u ovo ledeno zimsko jutro!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, baš tako... kompletan obrok! Sve frkneš u jedan sud i pečeš. Za to vreme nasečeš hleb, sipaš jogurt i dok otvoriš teglu sa ajvarom - gotova jaja!

      Избриши
  2. Одговори
    1. Agnieszka, yes, it is a yummy and complete meal... Thank you for stopping by :)

      Избриши
  3. u sudu kao za lutke ... to mu dođe --- ;)))

    ОдговориИзбриши