Странице

недеља, 14. фебруар 2016.

Čokoladni kolač sa crvenim vinom i višnjama



Prošle godine sam za Svetog Trifuna pravila starinsku posnu tortu sa vinom. Onomad se nešto mislim da kao iskreni ljubitelj i odani obožavalac vina uvedem kao praksu da svakog 14. februara napravim nešto slatko, a da je obavezni sastojak vino! Već sam pisala da se ovaj svetac slavi i kao zaštitnik vinove loze i vinogradara, tako da bi kolač bio moj doprinos toj svetkovini..

U većini slučajeva u pripremi jela i slatkiša koristi se belo vino, vrlo retko crveno (ili kako ga još zovemo crno). Pošto radije pijem crveno, naravno da sam želela nešto sa njim. Ovaj kolač je aromatičan i sočan, a voće i šlag mu daju dodatnu notu svežine.  Najlepše od svega je što se uz kolač pije isto vino koje se koristi za pripremu  


Sastojci za kolač:
230 gr putera
200 gr brašna
1 kašičica praška za pecivo
1/4 kašičice morske soli
250 gr šećera
3 jajeta
150 gr sitno seckane gorke čokolade
240 ml (šolja) suvog crvenog vina

za preliv:
1/2 šolje (120 ml) vina
100 gr kristal šećera
300 gr višanja

za šlag
250 gr slatke pavlake (mlečne)
1 kašika šećera u prahu (ne mora)


Priprema:


  • Zagrejati rernu na 180°C. Podmazati pleh prečnika 22 cm i staviti papir za pečenje na dno.
  • U posudu prosejati brašno, prašak za pecivo i so. Odložiti.
  • U dubokoj posudi mutiti puter sobne temperature sa 100 gr šećera oko 4 minuta. Dodati jedno po jedno žumance, dobro sjediniti. 
  • Dodavati naizmenično brašno i vino.


  • Umešati sitno seckanu čokoladu. 
  • U posebnom sudu umutiti belanca u čvrst sneg. Dodati iz 3-4 puta 150 gr šećera i još malo mutiti. 
  • Umućena belanca dodati u testo sa čokoladom blago prevrćući masu lopaticom ili varjačom. 
  • Sipati testo u pleh, poravnati i peći oko 50 minuta (proveriti čačkalicom da li je sredina pečena).
  • Kolač izvaditi iz rerne i ostaviti desetak minuta u plehu, a onda pažljivo nožem opseći okolo i izvaditi ga na žicu da se hladi.


Preliv:
  • Vino i šećer zagrejati do vrenja u šerpici, pazeći da se šećer skroz otopi. Višnje (očišćene od koštica) preliti vrelim rastvorom da ih skroz natopi i ostaviti ih da se ohlade.
  • Umututi slatku pavlaku sa šećerom u prahu. 






















Kolač iseći, pa poslužiti sa višnjama i šlagom. Ja sam ga posula kakaom, dopada mi se što tako izgleda kao da je presvučen velurom. Uz desert pijuckati isto crveno vino koje se koristi u pripremi, kod mene je to bio crnogorski Vranac.

U originalnom receptu su maline umesto višanja, meni su ostale moje domaće višnje od prošlog leta, pa su završile u ovde. U preliv od vina i višanja sam dodala malo začina za bakin kolač radi još lepše arome i nisam pogrešila.. 


  



10 коментара:

  1. Tako dobro i privlacno izgleda. Mogao bi ovaj jedan tanjiric :)

    ОдговориИзбриши
  2. Sa vinom i ja često kuvam, čak i sa pivom koje ne volim da pijem. Belo obavezno u rižoto!. Inaće d ali si znala da je originalan francuski recept za poširana jaja, ne sirče dodvatai u vodu već crveno vino?
    A ovaj tvoj kolač, fenomenalan, bolji od Mon Cheri )koje takodje volim), milion puta

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sa vinom češće kuvam, sa pivom sam mesila neka peciva.. A volim da pijem oba, mada mi je vino draže. Nisam znala za poširana jaja i crno vino, ali pamtim, ustrebaće nekada! Hvala ti na javljanju ♥

      Избриши
  3. I ja cuvam neki recept za cokoladni kolac sa vinom, ali nikako da mi bude prilika za pravljenje. Vec sam isprobala jedan sa ginisom, pa sam htela da napravim mini alkoholno takmicenje :) Ova tvoja kombinacija sa dodatkom visanja deluje jos primamljivije. Cim bude zgoda...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Već sam napisala drugarici na FB da me ovaj kolač podseća na Švarcvald koji još šmeka na vino.. Pa ko voli..
      Ha, ha, može ta ideja sa alkoholnim takmičenjem da se iskoristi kao tema na narednom okupljanju (Blogerijadi), pa da svako napravi nešto sa pivom/vinom ili likerom :))) Bilo bi veselo na kub! ♥

      Избриши
  4. O-la-la :)
    Volim vina, ali zbog neke terapije nikako ne smem alkohol u narednom periodu. A tako bih rado. Kolac deluje bas socno :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mari, merci.. ♥ Proći će jednom i ta terapija, pa se onda naplati i vinu i kolačima sa njim :)))

      Избриши
  5. Vino, vino, vino (glas za temu za Blogerijadu) ☺ Bravo, Gago! Predivan kolač/tortička.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti, Nalence ♥ I ja kažem da druženje može da bude u znaku vina ;)))

      Избриши