Странице

среда, 24. август 2016.

Brzo lisnato testo

                  

Pod geslom "domaće je najbolje" lisnato testo pravim sama. Kupovno mi se ne sviđa, nije mi ukusno, masnoća se lepi za nepce, a i ne znam šta sve u industrijsko stavljaju. U pekarama ista priča! Plus što ja volim lisnato testo sa puterom, a takvo u prodavnicama nisam nalazila. 

Dugo sam ga pravila klasično, pa to potraje o-ho-hooo... Zato od pre nekog vremena pravim ovo brzo lisnato - jednostavno za pravljenje, ukusno kao "pravo", a napravi se za 15 minuta! Kažu da ovo testo koriste mnogi kulinarski šefovi kao prečicu koja prilično skraćuje klasični postupak pravljenja lisnatog testa (gde postupak traje bar 1,5 sat). Iako se na ovaj način ne dobija onako velik broj listića testa, ono je i dalje pahuljasto i nežno i idealno kada vam nije neophodno veliko listanje. Meni je zgodno za pite gde ide podloga od lisnatog testa, a kažu da može i za šaum-rolne. Pravila sam od njega i paštetice punjene mladom koprivom i sirom, kao i slatke sa pekmezom od višanja. A da znate kako divno miriše kuća na puter kada se testo peče... Milina jedna!



Recept objavljujem jer sam sa ovim testom pravila divan tart sa tikvicama, a koji ću vam predstaviti u narednom postu. Želela sam da odvojim recepte, zato što ću se na ovaj pozivati ubuduće kad god budem pravila nešto novo sa lisnatim testom..

Sastojci:
125 gr brašna 
1/4 kasicice soli 
140 g hladnog putera 
60 gr hladne vode

Priprema:


  • Pomešati brašno i so. U tu mešavinu narendati hladan puter. 
  • Izmešati da se sav puter obloži brašnom, pa napraviti udubljenje i sipati hladnu vodu. Drvenom kašikom ili špatulom sve sjediniti. 
  • Istresti na pobrašnjenu radnu površinu i rastanjiti dlanovima na debljinu 1 cm. 


  • Od oka podeliti pravougaonik na 3 dela (srednji i dva kraja).
  • Savijati krajnje delove tako da se preklope na srednji deo (desni preko sredine, pa levi preko desnog)
  • U početku će se masa drobiti ali nema brige - ponavljanjem postupka će se povezati. 


  • Okrenuti testo za 90 stepeni, tako da savijeni delovi stoje vertikalno. Ponovo ga razvaljati oklagijom u pravougaonik. Preklopiti kao i prvi put, okrenuti opet za 90 stepeni i ponoviti ceo postupak dok testo ne postane glatko i povezano.  
  • Razvaljati i preklapati ukupno 6-7 puta, sve to bez pauze, hlađenja u frižideru i čekanja...
  • Umotati testo u samolepljivu foliju ili najlonsku kesicu i ostaviti minimum 1 sat u frižideru. Još bolje ako odstoji preko noći.


  • Odmoreno testo oklagijom rastanjiti na željenu debljinu. 
  • Oštrim nožem ga seći na kocke i praviti žu-žu ili nadevene paštetice, seći na trake pa motati šaum rolne na kalupe, ili ga rastanjiti i položiti na pleh kao podlogu za tart ili pitu. Ostaviti da odstoji pola sata-sat na hladnom, pa peći u dobro zagrejanoj rerni da naraste i porumeni.


Težina gotovog testa je oko 330 gr. Može se koristiti i u slanoj i u slatkoj varijanti. Može se zamrznuti, pa koristiti po potrebi. Ako je potrebna veća mera, povećati sastojke za pola ili duplirati. Kao i svako drugo lisnato testo i ovo brzo je bolje raditi u hladnijoj prostoriji i brzo njime rukovati, da se puter pri radu ne bi topio.

Paštetice sa slike su nadevene sirom i barenom koprivom, a umesto nje se mogu koristiti spanać, blitva ili neki drugi zeleniš..







18 коментара:

  1. Pa to mi treba!
    Svaka cast za inspiraciju, a o receptu necu ni da govorim. Divota :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Marija, hvala ❤ Eecept je i meni bio otkriće, testo je em brzo, em ukusno!

      Избриши
  2. Nisam nikad pravila ovako. Baš je zgodno i brzo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veco, ima skoro godinu dana kako ovako pravim. Oklevala sam sa receptom sve čekajući priliku za neke lepše slike, a pošto lisnato ne pravim često dosadilo mi je čekanje, pa su i sličice onako.. Hvala ti na javljanju ❤

      Избриши
  3. Jeste i Chefovi koriste to, čak i oni najčuveniji. Pa ko ima danas vremena da se mlati satima sa testom. Odlično da si ovo podelila!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dule, hvala ti ❤ Ima već puno ovakvih brzinskih recepata, ali od viška glava ne boli.. :)))

      Избриши
  4. E, još ću uspeti i ovo da naučim! A nisma se nadala da ću ikad... hваla za recept!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kato darling, hvala tebi na javljanju! ❤ Ovo je tako jednostavno da ne može da ne uspe..

      Избриши
  5. Hvala!Ukusno kao i svi Vasi recepti!Probacu da umesim..pozdrav,Lila

    ОдговориИзбриши
  6. Mi prestali da jedemo kupovno lisnato testo, a mislila sam da domace mora da bude komplikovano za pripremu. Hvala ti na ovom jednostavnom receptu, jedva cekam da ga isprobam.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tebi na javljanju! ❤ Odavno ne kupujem lisnato, jer je ubibože.. Uglavnom sam klasično pravila - jeste da se duže sprema, ali nije ni ono komplikovano, samo treba strpljenjna. Po ovom receptu je baš brzo.

      Избриши
  7. Divno se lista i zanimljiv je nacin pripreme, rado bih gricnula te pastetice.:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Minjončice, hvala ti. Meni je ovaj način spas, jer se klasično lisnato čeka i čeka... A paštetice ti pravim sveže, da budu tople.. ❤

      Избриши
  8. Negde sam pisala već, ali se ne sećam gde..uvek sam pravila lisnato testo po receptu od Pavloske i bilo mi je zaista brzo..skoro sam otkrila još jedan brži recept, još nisam napisala recept, verovatno ću sutra..i ovo tvoje je zaista brzo, da brže ne može da bude.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, baš čekam da vidim tvoj recept, iz svakog se nešto nauči.. Taj od Pavloske nisam probala, samo klasični i ovaj iznad.. Hvala ti na javljanju ❤

      Избриши
  9. Moram šapnuti da ga nikada nisam radila, ali s ovim jednostavnim receptom moram obavezno. Odlično, a jako ga volimo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nikom neću da kažem šta si šapnula.. Nego isprobaj neki od bržih načina, stvarno je testo neuporedivo bolje od kupovnog! Hvala ❤

      Избриши