Странице

субота, 1. април 2017.

Posna štrudla sa čajem



Bogme sam bila nepoverljiva, mislila sam da štrudla ne može da valja ako u njoj nema par komada jaja i ako se ne zamesi mlekom. E pa, pogrešila sam, ova posna štrudla je mrak!!!
Posle mi je bilo žao što nisam pravila barem pola mere koja je data u receptu po kome sam je spremala (originalna mera je od 1 kg brašna), mi smo se zadovoljili trećinom.. Viđala sam ja i ranije ove "čarobne" štrudle sa čajem u testu, ali u priju sa Coolinarike Anrijanu baš imam poverenja (pravi je majstor u kuhinji), pa sam se tek videvši njen recept usudila da krenem u avanturu.. I uopšte se više ne dvoumim kako ću ubuduće štrudlu da pravim - ovaj recept me oduševio i premašio je sva moja očekivnja! 👍

Testo je neobično mekano dok se sprema, vrlo lako se rastanji oklagijom i lepo mota u štrudlu. Može se dodati i rendana korica limuna ili vanil - šećer u testo, ja nisam, jer nisam htela da zamaskiram miris i ukus rogača. Nadev može koji god volite - ja sam je nadevala mlevenim rogačem, jer moj Zoki ne mari mak, pa sam koristila sledeće što mi se zateklo u kući.. Štrudlu sa rogačem do sada nisam ni jela, ni spremala i mogu vam reći da je odlična! 


Sastojci:
2 dl čaja od kamilice 
330 gr brašna 
2 kašike šećera 
15 gr svežeg kvasca
90 gr ulja 
mrvica soli 

nadev:
 200 gr mlevenog rogača (ili maka/oraha)
100 gr šećera (moj je smeđi)
150 gr vrele vode 

i još:
prah šećer za posipanje (po želji)

Priprema:


  • Skuvati čaj od od kamilice (jedne kesica + 2 dl vode) i ostaviti da se prohladi.
  • Rogač pomešati sa šećerom i preliti kipućom vodom. Masa treba da je gusta kao pasta ali maziva, pa po potrebi smanjiti ili povećati količinu vode. Ostaviti nadev sa strane da se ohladi.
  • Odvojiti malo mlakog čaja, dodati kvasac i kašičicu šećera i razmutiti da se sve otopi. Uliti kvasac u prosejano brašno u koje su dodati ostali sastojci. Zamesiti testo i ostaviti ga dvadesetak minuta da se odmori. Testo je jako mekano (moja baba bi rekla "razdroćkano"), ali ne dodavati više brašna, nego ga samo malo spolja poprašiti da se lakše obrađuje.


  • Podeliti nadošlo testo na 2 dela. Na radnoj površini posutoj brašnom razviti oklagijom tanko prvi deo testa i premazati ga nadevom. Užom stranom savijati u rolat - štrudlu i staviti je u pleh na papir za pečenje. Prva mi je bila malo "grbava" što nije ništa smetalo kada sam je isekla, a nju sam i slikala. 😊
  • Isto ponoviti sa drugim delom testa. Premazati štrudlu uljem i po potrebi izbockati malo odozgo (ja nisam, ali mi se ispečena gornja kora svejedno nije odvajala od nadeva).
  • Peći 30 minuta u rerni zagrejanoj na 200°C (dok ne porumeni), smanjiti temperaturu na 180°C i peći još desetak minuta (po potrebi pokriti folijom da ne gori). Ja sam obe u isto vreme pekla u dva duguljasta kalupa za hleb dimenzija 28x11x7cm. 
  • Ispečenu štrudlu po želji premazati vodom i uljem, pokriti kuhinjskom krpom i ostaviti da se ohladi. 


Štrudlu po želji posuti prah šećerom i seći na parčad. Mekana je i mirišljava, pravi nedeljni slatkiš koji odlično ide uz popodnevnu kaficu.. Komšije koje poste, a sa kojima smo kafenisali uz štrudlu, bile su oduševljene njenim ukusom i mekoćom. Naravno da sam komšinici odmah pisala recept na papiriću, mada sad može i odavde da ga čita..




Originalna mera je od 1 kg brašna, znači sve kako sam gore napisala, pa x 3! Nama je ova smanjena količina bila sasvim dovoljna - od trećine mere sam dobila dve štrudle koje su nam trajale tri dana. Ja sam je probala samo jednom (jerbo sam na režimu skidanja kilograma), nešto su pojele komšije, a ostalo je sredio Zoki! Kaže da je i trećeg dana bila jednako mekana i vazdušasta, sve vreme sam je čuvala u kutiji sa poklopcem..