Странице

петак, 14. април 2017.

Vaskršnja jaja bojena lukovinom i kurkumom



I da zaokružim moju priču o farbanju jaja starim načinom bojenja pomoću ljuski od crnog luka i relativno novim bojenjem pomoću praha kurkume.
Iako sam probala razne načine, lukovini se najradije vraćam. Zato sam ove godine obojila nekoliko jaja ljuskama crnog i crvenog luka i šarala ih listićima peršuna. Još sam obojila i par komada pomoću praha kurkume i dobila jaja lepa na oko i zdravija nego bojena uobičajnim kupovnim bojama.


Sastojci za bojenje 5 jaja:
5-6 glavica crnog/crvenog luka
malo soli
malo alkoholnog sirćeta
listići peršuna po želji + najlon čarape

Skinuti spoljne ljuske crnog/crvenog luka i staviti u manju i dublju šerpu. Jaja oprati i po želji nalepiti na ljusku vlažne listiće peršuna (ili drugih biljčica). Komadom najlon čarape (10x10cm) prekriti listić, zategnuti čarapu preko jajeta i zavezati je sa druge strane u čvor (ili vezati komadićem konca). Višak čarape odseći makazama. Jaja složiti u jednom redu preko ljuski luka, naliti vodom da ih pokrije i staviti na laganu vatru (neke ljuske će da isplivaju na površinu, ali to ne utiče na rezultat). Kad provri, kuvati na smanjenoj temperaturi desetak minuta, skloniti s vatre i ostaviti jaja u lukovini dok se ne ohlade. Izvaditi ih iz šerpe, sa svakog skloniti vezanu čarapu i nalepljeni listić, osušiti ih i po želji premazati uljem nakapanim na krpicu.


Sastojci za bojenje 5 jaja:
1 kašika kurkume (turmerika)
300 ml vode
1/2 kašike šećera

U šerpicu sipati vodu, dodati kurkumu i šećer, pa ubaciti jaja. Staviti na tihu vatru da provri i kuvati desetak minuta. Skloniti sa vatre i ostaviti da se jaja ohlade i upiju boju. Ohlađena jaja izvaditi iz tečnosti, osušiti i premazati uljem (ja nisam, svidela mi se njihova mat boja). Jaja bojena kurkumom su lepe žute boje i u korpici se baš fino slažu sa smeđim jajima iz lukovine..

Na blogu možete pronaći i recepte za nekoliko drugih načina bojenja jaja -> KLIK




Христос Воскресе!