Странице

уторак, 5. децембар 2017.

Posni kolač sa paradajzom i orasima




I to u dve verzije.. Na starinski izvorni način i na moj izmenjeni, sa malo modernijim i zdravijim sastojcima. Obzirom da pasiranog paradajza ima u prodavnicama uvek, može se spremati preko cele godine, nezavisno od sezone paradajza!

Recept za ovaj kolač sam videla u više emisija na KitchenTV, ali mi se najviše dopala verzija Adriane Alački u makedonskom serijalu "Вукусот на традицијата". Ona je kolač pripremala u jednom sudu, sastojke je mešala običnom drvenom varjačom, sve mi je izgledalo tako jednostavno da sam ga prvo spremala po njenom receptu i nisam pogrešila! Dobila sam odličan kolač koji je iznenađujuće ukusan i sočan, a ni traga aromi paradajza.. Jedino sam smanjila količinu ulja (učinilo mi se da ga je previše), kojeg je u njenom receptu bilo merenog u kašikama isto kao brašna i šećera..
Onda sam smućkala drugu verziju sa sastojcima koje više volim - sa inetegralnim brašnom, smeđim šećerom i kokosovim uljem, a sve sam umanjila na 2/3 mere, jer nam je kolač od pune mere mnogo. Pišem obe verzije, a vi kako vam drago! Za Adrianin starinski recept sam ostavila mere u kašikama, za moj "unapređeni" sam ih premerila u grame, a priprema je u oba slučaja ista. 


Sastojci:

1. verzija - za pleh 30x22cm:
15 kašika neslanog ukuvanog pasiranog paradajza pasate
12 kašika ulja (kod Adriane je 15)
15 kašika šećera
15 kašika brašna
1 kesica (12 gr) praška za pecivo
1/4 kašičice sode bikarbone
100 gr mlevenih oraha
rendana korica limuna ili pomorandže
šećer u prahu po želji

2. (zdravija) verzija - za pleh 25x18cm:
225 gr neslanog ukuvanog pasiranog paradajza pasate
120 gr rastopljenog kokosovog ulja
180 gr smeđeg šećera
150 gr integralnog brašna
7 gr praška za pecivo
na vrh kašičice kašičice sode bikarbone
70 gr mlevenih oraha
1/2 kesice (5 gr) vanil-šećera
1/2 kašičice mlevenog kardamoma
po želji - crne čokoladne kapljice ili čokoladna glazura



Priprema:
  • U sud sipati pasirani paradajz i dodavati redom sastojke. Varjačom sve dobro sjediniti da se dobije ujednačena masa.
  • Pleh dimenzija 25cm x 18cm podmazati i posuti brašnom (ili ga obložiti papirom za pečenje). Sipati testo u pleh i peći 30 - 35 minuta na 200°C, (isprobati čačkalicom pred kraj da li je testo pečeno). Ohlađen kolač seći na kocke, posuti šećerom u prahu i poslužiti. 
  • Kolač se može preliti čokoladnom glazurom od 100 gr rastopljene čokolade za kuvanje sa 3 kašike ulja, ili ga pre pečenja ukrasiti čokoladnim kapljicama koje će u toku pečenja omekšati. 
  • Gotov kolač sa integralnim brašnom je trošan i malčice se drobi, ali obzirom na sastojke i ne može drugačije. Dakle, jedite ga kašičicom, mada sam ja (tako najviše volim) uspela da ga jedem iz ruke. Videla sam negde da su u testo koje je bez oraha mogu dodati 2 jajeta, pa ko ne posti može i tako da ga pripremi, sigurno će dobiti kompaktniji kolač!


Moja draga Mirjana je kolač premazala marmeladom od kajsija i prelila ga glazurom od 100 gr crne čokolade i 1 kašike kokosovog ulja.