Странице

среда, 3. јануар 2018.

Čupavci u novom ruhu



Mogu reći da već trideset godina za Novu godinu obavezno pravim tortu. I uvek je to neka bogata i klasična, sa pečenim korama i kuvanim filom. Ove godine mi se torta nije jela, smislila sam da pravim više vrsta kolača. I to ne sa masnim kremama, nego više suvkaste. Zoki je morao da se složi, bilo je po sistemu da se dogovorimo, pa kako ja kažem! Napravila sam šest vrsta kolača, uglavnom od pola ili trećine originalne mere. U zadnji čas sam se setila ovih kuglica, razmišljala oću-neću i 1. januara u 9 ujutru stavila sam na sto i pomešala sastojke, u 9.30 su kolačići bili uredno smešteni u korpice..

U originalu su Coconut Chocolate Truffles, ali ih je moja draga prija iz Austalije nazvala kako sam i ja u naslovu napisala, jer kaže da nije znala kako da prevede truffles po naški. Tako su postali čupavci u novom ruhu.. Kaže da je recept izuzetno popularan u Australiji, gde ga svako dete na paprirću donese kući kada krene u vrtić ili školu, pa majke ne mogu da se izvlače da ne mogu da naprave truffles zato što nemaju recept.
Ovi 
kao fol čupavci su predivnog ukusa baš zbog zaslađenog kondenzovanog mleka koji je po meni najvažniji sastojak, jer im daje poseban šmek. Dakle, nema zamene - ili to mleko, ili pravite neki drugi kolač! Letos sam iz Grčke donela par konzervi, nisam ih sve potrošila i taman sam imala sve sastojke za ove fine kuglice.



Sastojci:
250 gr običnog mlevenog keksa (petit beurre ili avala) 
1 konzerva od 400 ml zaslađenog kondenzovanog mleka 
90 gr (šolja od 250 ml) kokosovog brašna 
1 kašičica ekstrakta vanile 
2 kašike gorkog kakaa 
i još:
kokosovo brašno da se uvaljaju kuglice 

Priprema:

- U činiji pomešati sve sastojke da se lepo sjedine. 
- Odvajati komadiće veličine oraha i praviti kuglice.
- Svaku kuglicu uvaljati u kokosovo brašno.
Kraj


Ovo je na Coolinarici bila slika dana 9. januara 2018. godine


Moji praznični kolači: