Странице

недеља, 18. фебруар 2018.

Lisnate kifle sa kikirikijem



Moja cool-prija Jana živi u Novom Sadu (hej!). Povremeno se čujemo, prvo malo izmenimo privatne novosti, a onda (kako bi drugo) razgovor sklizne prema hrani i receptima. Još davno mi je rekla da u jednoj novosadskoj pekari kupuje ovakve kife za doručak, da su njoj mnogo dobre jer su fino lisnate, da liče na svima omiljene kupus kifle i da su sa kikirikijem. Malo smo nagađale kako da se osmisli recept, ja je nagovarala da objavi recept na Coolinarici, ona rekla da neće, nego da ga objavim ja.. i evo ga!
Kifle su iznenađujuće dobre, pečeni kikiriki im daje finu aromu, plus se fino listaju. U stvari je ovo jedna od verzija popularnih kupus kifli kojih je pun Internet, ali ovakvih sa kikirikijem nema..



Sastojci:
testo
1/2 kg brasna 
20 gr svežeg kvasca
250 ml mleka 
1 kašičica šećera
1 kašičica soli
1 dl ulja
premaz:
125 gr putera
1 veliko XL jaje (ili 2 žumanceta)
1 kašičica soli
i još:
100 gr pečenog kikirikija + za posipanje odozgo


Priprema:
  • Pečeni kikiriki usitniti - staviti ga u kesu za zamrzivač, pa oklagijom valjati preko dok se ne dobiju sitni komadići.
  • Razmutiti kvasac sa kašičicom šećera i malo mlakog mleka i ostaviti da nadođe. 
  • Brašno prosejati, dodati so, ulje i nadošao kvasac, pa ostatkom mleka zamesiti mekše testo. Ostaviti ga pola sata, da naraste.
  • Podeliti testo na 2 jufke i svaku oklagijom tanje razvući u pravougaonik (pogledaj ovde-> klik). 
  • Puter, jaja i so izmiksati i 1 kašiku skloniti sa strane, a polovinom ostatka premazati testo. Preko posuti polovinu seckanog kikirikija, uviti testo u rolat i ostaviti da odstoji 15 minuta. Isto ponoviti sa drugim delom testa.
  • Seći rolate tupom stranom noža ukoso (cik-cak) da se dobiju trouglovi i ređati ih u pleh na papir za pečenje.
  • Preostalim filom (1 kašika) premazati kifle. Po želji posuti kikirikijem, ja sam imala sirovi pa sam na svaku kiflu stavila polutku.
  • Peći ih u rerni zagrejanoj na 200 stepeni oko 20 - 30 minuta dok ne porumene.























Kikiriki sam sama pekla pošto volim da je malo jače pečen, tada ima intenzivniju aromu. Može se koristiti i kupovni prženi ili pečeni, u tom slučaju sasvim malo ili uopšte ne soliti nadev, jer je kikiriki dovoljno slan. Kifle su lepe i tople, i mlake, i hladne... ma, svakako! Sa crnim pivom su dobitna kombinacija za uživanje. 😋